Algemene voorwaarden


1. Algemeen

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen Glitternails by Larissa (hierna genaamd `het salon`) en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.

Door een afspraak te boeken, gaat de klant akkoord met deze voorwaarden.

 

2. Verplichtingen van het schoonheidssalon

Het salon staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.

Het salon zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.

Het salon zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

Het salon zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.

Het salon voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.

 

3. Verplichtingen van de klant

De klant dient alle gegevens aan het salon te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling of nodig zijn voor boekhoudkundige doeleinden. Deze gegevens zijn privé en niet toegankelijk voor derden.

De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst het salon op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.

 

4. Betaling

Het salon vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en/of in het salon.

De vermelde prijzen zijn inclusief btw.

De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant of via Payconiq te voldoen. Er is geen betalingsterminal aanwezig om met de bankkaart te betalen.

Bij niet betaling zullen volgende stappen genomen worden in respectievelijke volgorde:
- SMS met verzoek tot betaling.
- Wanneer er geen gehoor wordt gegeven aan de SMS zal een e-mail worden verstuurd met hetzelfde verzoek tot betaling.
- Wanneer er geen gehoor wordt gegeven aan de SMS of e-mail wordt een non-prior brief verstuurd naar het adres opgegeven via Salonized.
- Wanneer er geen gehoor wordt gegeven aan de non-prior brief wordt een aangetekend schrijven verzonden naar hetzelfde adres waarbij de het oorspronkelijke bedrag plus de gemaakte onkosten in rekening gebracht worden.

 

5. Annuleringsvoorwaarden

De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 48 uur vooraf aan de afspraak.

Wanneer de klant de afspraak niet 48 uur voor de afspraak annuleert, mag het salon de gereserveerde behandeling factureren. Indien er sprake is van een no show geldt hetzelfde principe.

Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag het salon de afspraak inkorten of annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.